Veelgestelde vragen

Productadvies & Onderhoud

Hebben jullie een showroom?

Nee, wij hebben helaas geen showroom. Wel bieden wij een gratis stalenservice aan. Hierdoor kunt u thuis de kleur en structuur zien van het vloerkleed en dit vergelijken met de rest van het interieur.

Ik wil een andere afwerking kan dat?

Het verschilt per kleed of dit mogelijk is. Neem telefonisch contact op met de klantenservice om de mogelijkheden en eventuele meerprijs te bespreken.

Hoe weet ik welk vloerkleed bij mij past?

Bij Floorpassion hebben we een keuzehulp ontwikkelt waardoor je na het beantwoorden van een aantal korte vragen weet wat voor soort vloerkleed bij jou past. De keuzehulp vind je onderaan in een van onze nieuwsbrieven. Wanneer je klikt op 'voorkeuren wijzigen' kom je bij de keuzehulp uit. Daarnaast hebben we een gratis stalenservice waardoor je kosteloos een aantal staaltjes kan bestellen en een stukje van het vloerkleed in het echt kan zien. Kom je er niet uit? Bel dan met een van onze specialisten via 030-2072030. Wij helpen je graag met advies.

Hoe kan ik mijn vloerkleed het beste onderhouden?

Om slijtage van je vloerkleed te voorkomen, is het verstandig om het regelmatig te draaien of van plek te veranderen. Daarnaast verleng je hiermee de levensduur van het kleed. Ook is het belangrijk om je vloerkleed regelmatig te stofzuigen. Vuil en stof kunnen zich opstapelen als je niet stofzuigt. Let erop dat je niet te hard op het kleed drukt tijdens het stofzuigen, om schade te voorkomen. Als laatste raden wij aan om vlekken direct te verwijderen, zodat deze niet in het kleed trekken. Het juiste reinigingsmiddel is hierbij essentieel, anders kan de schade alleen maar toenemen.

Hoe kan ik een vlek reinigen?

Wij raden aan om de James starterset te kopen. Deze set is bedoelt voor vlekverwijdering en onderhoud van het vloerkleed. Deze starterskit is echter niet voor ieder vloerkleed geschikt. Lees meer in onze blog over het schoonmaken van verschillende materialen. Kom je er niet uit? Mail dan een foto van het voerkleed via ons contactformulier, zodat onze specialisten kunnen helpen met advies.

Welke maat vloerkleed kan ik het beste kiezen?

Bij het kiezen van de maat voor een vloerkleed moet gekeken worden naar de ruimte waar deze komt te liggen. Een vloerkleed in de woonkamer wordt vaak bij de bank gelegd en hierbij adviseren wij om het vloerkleed ongeveer 15 tot 30 cm onder de voorpoten van de bank te leggen. Ook aan de voorkant is het mooi om het vloerkleed wat verder door te laten lopen. Een te klein vloerkleed kan de ruimte ongeorganiseerd laten aanvoelen. Wanneer je een open woonkamer hebt en deze verbonden is met andere ruimtes, wordt aangeraden om een wat groter vloerkleed te nemen zodat de verschillende ruimtes met elkaar verbonden worden.

Bij de eettafel wordt geadviseerd om vooral een maat te kiezen die niet te klein is voor de ruimte. Het vloerkleed komt het beste tot zijn recht wanneer deze groot genoeg is zodat alle stoelen erop passen, ook wanneer deze naar achteren geschoven worden. Een tip die wij vaak geven, is om met schilderstape op de vloer een markering te maken, zodat je een goed beeld krijgt bij wat mooi zou zijn qua formaat en vorm.

Kom je er niet uit? Stuur dan een foto van jouw interieur via ons contactformulier, zodat onze specialisten kunnen helpen met advies.

Ik ben opzoek naar een afwijkende vorm vloerkleed. Kunnen jullie mij hierbij helpen?

De vloerkleden die wij op maat aanbieden, kunnen in iedere gewenste maat besteld worden (tot een grootte van 10 x 4 m, maar in overleg is veel mogelijk). Ook bieden wij diverse organische vormen aan. Heb je een ander bijzonder ontwerp of idee?

Stuur ons dan jouw schets met afmetingen toe via ons contactformulier. Wij informeren je graag over de mogelijkheden.

Bestellen & Betalen

Hoe kan ik een staaltje bestellen?

Bij Floorpassion is het mogelijk om een aantal gratis staaltjes te bestellen zodat je thuis het materiaal en de kleur kunt bekijken. Wil je weten hoe je een staaltje bestelt?

Ga dan naar https://www.floorpassion.nl/service/stalenservice/

 

Hoe kan ik betalen?

Wanneer je alles hebt toegevoegd aan de winkelwagen, kun je naar de winkelwagen toe gaan en op de knop 'Doorgaan met bestellen' klikken.

Hier vul je je gegevens in en klik je de gewenste bezorgdag aan. We hebben diverse betaalmethoden, waaronder iDEAL, MasterCard en Paypal. Een andere betaal methode is Afterpay waarbij je nu bestelt en later betaalt. Voor onze Belgische klanten hebben we de betaalmethoden Belfius en Bancontact.

Is de betaling van mijn bestelling wel gelukt?

Een betaling is gelukt wanneer je een betalingsbevestiging per mail hebt ontvangen.

Wanneer je deze niet hebt ontvangen EN het bedrag is niet van je rekening afgeschreven, dan kan je de bestelling opnieuw doen op onze website.

Bij twijfel kun je telefonisch contact opnemen met onze klantenservice via 030-2072030.

Kunnen jullie mijn factuur opnieuw toesturen?

Ja dat kan! Laat ons via het contactformulier weten om welke bestelling het gaat, dan sturen wij de factuur opnieuw toe.

Wijzigen & Annuleren

Kan ik mijn bestelling annuleren?

Wanneer de bestelling nog niet geproduceerd is en nog niet verzonden is, kun je deze annuleren. Bel met onze klantenservice via 030-2072030, zodat de annulering op tijd wordt gedaan.

Kan ik mijn bestelling wijzigen?

Wanneer de bestelling nog niet geproduceerd is en nog niet verzonden is, kun je deze wijzigen. Bel met onze klantenservice via 030-2072030, zodat de wijziging op tijd wordt gedaan.

Kan ik het afleveradres wijzigen?

Wanneer de bestelling nog niet verzendklaar is gemaakt, kunnen wij het afleveradres voor je wijzigen.

Stuur ons via het contactformulier de wijzigingen toe, zodat wij dit zo snel mogelijk voor je kunnen aanpassen. Is je bestelling al verzonden? Dan kun je contact opnemen met de transporteur om de wijziging door te geven.

Kan ik de bezorgdag wijzigen?

Wanneer de bestelling nog niet verzonden is, kunnen wij de bezorgdag voor je aanpassen.

Stuur ons via het contactformulier door welke bezorgdag het moet worden. Is jouw bestelling al verzonden? Mogelijk doet de transporteur al een poging tot leveren. Neem contact op met de transporteur om een nieuwe leverafspraak in te plannen.

Bezorgen & Retourneren

Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?

Wij doen ons best om je bestelling op de door u gekozen bezorgdag te leveren. Per product wordt op onze website de levertijd aangegeven.

Let op, dit kan verschillen per maat. Heb je vragen over de status van jouw bestelling, vul dan ons contactformulier in.

Kan ik de levering van mijn bestelling volgen?

Zodra de bestelling klaar staat voor verzending, ontvang je per mail een verzendbevestiging met meer informatie over de levering. Uiterlijk op de dag van de levering ontvang je een mail van de transporteur waarin vermeld wordt in welk tijdvak de bestelling wordt bezorgd.

Wat moet ik doen als mijn bestelling niet is aangekomen?

Vervelend om te horen dat de bestelling niet is aangekomen. Vul het contactformulier in en wij nemen contact op met de transporteur om te achterhalen wat er mis is gegaan. Wanneer de bestelling daadwerkelijk verdwenen blijkt te zijn, zullen wij een onderzoek voor je starten en ervoor zorgen dat bestelling zo snel mogelijk wordt geleverd.

Kan ik mijn bestelling retourneren?

Wanneer het vloerkleed niet naar wens is, kun je deze binnen twee weken na ontvangst retourneren. Dit kan alleen wanneer deze nog als nieuw te verkopen is en netjes verpakt terug gestuurd wordt. Dit betekent dat je het vloerkleed gerust thuis mag uitrollen en bekijken. Bevalt het vloerkleed niet? Dan kun je ons contactformulier invullen en de retourzending aanmelden. De enige uitzondering is een op maat gemaakt voerkleed. Deze kan niet geretourneerd worden. Voor het bestellen van een op maat gemaakt vloerkleed adviseren wij dan ook altijd om van tevoren staaltjes te bestellen.

Moet ik de ontvangen staaltjes retourneren?

De ontvangen staaltjes hoef je niet te retourneren. Dit doen wij in verband met de eventuele wisseling in het kleurbad. Hiermee zorgen wij ervoor dat onze klanten uiteindelijk precies dat vloerkleed ontvangen wat zij verwachten.

Hoe snel verwerken jullie mijn retourzending?

Na ontvangst van de retourzending wordt deze binnen twee weken gecontroleerd. Als het vloerkleed in goede staat verkeert, storten wij het aankoopbedrag terug via dezelfde betaalmethode die je hebt gebruikt bij het plaatsen van de bestelling.

Reparatie & Garantie

Wat houdt 3 jaar garantie in?

Onze garantie dekt productie- en fabricagefouten. Dit betekent dat schade of fouten die te verwijten zijn aan het productieproces gedekt worden door onze garantie. Schade veroorzaakt door factoren die de levensduur van het vloerkleed kunnen beïnvloeden, vallen echter niet onder deze garantie. Denk aan slijtage door intensief gebruik, blootstelling aan weersomstandigheden of onjuist onderhoud met bijvoorbeeld agressieve reinigingsmiddelen. Voor meer informatie bekijk je hier de garantiepagina.

Wil je aanspraak doen op onze garantie, vul dan het contactformulier in.

Kan ik een vloerkleed laten repareren?

Het is mogelijk om tegen betaling bijvoorbeeld een band van een vloerkleed te vervangen. Vul voor kosten en advies ons contactformulier in en stuur daarbij een foto van de schade mee, zodat onze klantenservice kan bekijken wat er voor je gedaan kan worden.

Gegevens & Voorwaarden

Hoe kan ik inloggen?

Klik rechtsboven op 'Inloggen' en vul hier je e-mail adres en wachtwoord in. Wanneer je bent ingelogd, kun je hier je gegevens veranderen zoals het factuur en afleveradres voor toekomstige bestellingen. Ook is het mogelijk om de status van je bestellingen in te zien bij 'Mijn bestellingen'.

Hoe kan ik mij uitschrijven voor een nieuwsbrief?

Wat jammer dat je geen nieuwsbrieven meer wil ontvangen. Je kunt je uitschrijven door onderaan de mail te klikken op 'Uitschrijven'. Een andere manier is om in te loggen op de website en naar je account instellingen te gaan. Hier kun je klikken op 'Nieuwsbrieven' en daar kun je het vinkje uitzetten en dit opslaan.

Mocht je je in de toekomst weer willen aanmelden, dan kun je het vinkje weer aanzetten en opslaan.

Hoe gaan jullie om met mijn gegevens?

Floorpassion respecteert de privacy van de bezoekers op zijn website en draagt er daarom zorg voor dat alle gegevens vertrouwelijk worden behandeld. Deze gegevens worden in overeenstemming met alle toepasselijke privacyregelgeving behandeld. Bij bestelling op Floorpassion.nl geef je toestemming dat Floorpassion je persoonsgegevens bewaard en gebruikt. De gegevens worden opgeslagen op een eigen beveiligde server die voorzien is van een SSL-certificaat.

Uw gegevens worden niet aan derden ter beschikking gesteld, tenzij dit noodzakelijk is voor de uitvoering van je bestelling of op grond van een wettelijk voorschrift.