• Alle producten zijn toegevoegd aan uw winkelmandje.

Reparatie en garantie

Bij Floorpassion.nl begrijpen we dat jouw vloerkleed een echte aanwinst is voor de ruimte. Een topkwaliteit vloerkleed brengt namelijk ontzettend veel comfort en stijl. 

Maar soms kunnen er onverwachte situaties optreden, waarin je vloerkleed wat extra aandacht nodig heeft. Geen zorgen! Onze reparatie en garantieservice staan voor je klaar om eventuele problemen snel en professioneel op te lossen. 

Benieuwd naar onze service en garanties? We vertellen hieronder alles wat je moet weten. 

Garantie van 2 jaar

Jouw tevredenheid is onze hoogste prioriteit. Je wilt jarenlang genieten van je nieuwe vloerkleed, maar helaas kunnen er onvoorspelbare situaties voorkomen. Het kan bijvoorbeeld beschadigen en vervuild raken. Daarom bieden we een geruststellende garantie van 2 jaar voor al onze vloerkleden. 

Mocht er binnen deze 2 jaar onverhoopt een probleem optreden dat valt binnen onze garantievoorwaarden? Dan repareren we jouw vloerkleed kosteloos. Indien reparatie niet mogelijk is en de situatie onder de fabrieksgarantie valt, ruilen wij het vloerkleed met alle plezier om voor een gloednieuw exemplaar.

Wat valt er onder onze garantie? 

Onze garantie dekt productie- en fabricagefouten. Dit betekent dat schade of fouten die te verwijten zijn aan het productieproces gedekt worden door onze garantie. 

Schade veroorzaakt door factoren die de levensduur van het vloerkleed kunnen beïnvloeden, vallen echter niet onder deze garantie. Denk aan slijtage door gebruik, blootstelling aan weersomstandigheden of onjuist onderhoud met bijvoorbeeld agressieve reinigingsmiddelen. 

Uiteraard geloven wij in de duurzaamheid van onze producten, maar we kunnen helaas niet alles vergoeden. Als stijlvol gebruiksvoorwerp zijn vloerkleden namelijk gevoelig voor slijtage en andere natuurlijke invloeden die nauw verbonden zijn met dagelijks gebruik. 

Wat valt er nu precies onder onze garantie? Hieronder hebben we een handig overzicht samengesteld van verschillende situaties die tijdens de levensloop van je vloerkleed kunnen voorkomen. 

Direct herkenbaar binnen 2 weken na levering:

  • Beschadigde levering
  • Geur
  • Opkrullende hoeken
  • Meer dan 3% maatafwijking

Eerste jaar na aankoop:

  • Slijtage bij normaal gebruik (beoordeling door klantenservice nodig)
  • Bobbelend vloerkleed (indien geen natuurlijk product, zoals sisal)
  • Loslatende afwerking bij normaal gebruik (beoordeling door klantenservice nodig)


Na het eerste jaar tot het tweede jaar:

  • Loslatende garen die kale plekken veroorzaken

Wat valt niet onder de garantie?

  • Verkleuringen door gebruik en zonlicht
  • Losse garen ten aanzien van het productieproces
  • Slijtageplekken en vervilting door gebruik
  • Kleurafwijking naar aanleiding van wisseling van kleurbad of wijzigen van samenstelling van getufte garens bij de leverancier

Tips en onderhoud

Wil je meer weten over hoe je jouw vloerkleed het beste kunt onderhouden? In onze blogs delen we handige onderhoudstips voor verschillende soorten vloerkleden. Ongeacht welk prachtig vloerkleed je koopt, hier lees je hoe je deze jarenlang mee laat gaan. 

Van het regelmatig stofzuigen en het vermijden van direct zonlicht tot het voorkomen van morsen en het gebruik van specifieke reinigingsproducten; onze tips helpen je om je vloerkleed in topconditie te houden. Natuurlijk vertellen wij je er ook graag alles over. 

Heb je klachten?

Heb je ondanks onze adviezen toch een klacht? Dan staan we klaar om samen met jou tot een oplossing te komen. We willen heel graag dat je tevreden bent met onze service en dat je lang mag genieten van jouw prachtige vloerkleed. Laat het ons weten en we denken graag met je mee over mogelijke oplossingen. 

Mocht het voorval buiten de garantie vallen of deze periode verstreken zijn, dan kijken we of een reparatie tegen een redelijke vergoeding mogelijk is. Wil jij weten of jouw klacht onder garantie valt? Stuur dan gerust een mail via ons contactformulier. Wij zijn er voor jou om samen te bekijken hoe we je kunnen helpen.